تبلیغات
rova - 9 غذای مغذی که کمترمی‌خوریم

صفحه

 
 

» كدام دسته از مطالب را می پسنید؟

 

«من از پیاز بدم می‌آید.»، «اسم گوجه‌فرنگی را جلوی من نیاور.»، «سیر! اصلا حرفش را نزن که بو می‌دهد.»، «قیافه فلفل را که می‌بینم حالت تهوع می‌گیرم». تمام اینها جمله‌هایی است که شما، فرزند یا همسرتان ممکن است بارها تکرار کرده باشید. اما هیچ می‌دانید که همین عادات بد غذایی موجب شده که خیلی از مواد غذایی مغذی و مفید را به مرور زمان فراموش کرده و از فهرست خریدتان حذف کرده باشید؟ می‌دانید که با حذف این مواد غذایی از سبد خریدتان چه خطراتی در کمین شماست؟ بهتر است تصمیم خود را بگیرید و سعی کنید از همین امروز شیوه غذا خوردن‌تان را تغییر دهید...

بهترین راه تامین منیزیم بیشتر برای بدن، خوردن تخمه کدو تنبل است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بالا بودن منیزیم در بدن چه فایده‌ای دارد؟ براساس نتایج تحقیقاتی که به تازگی دانشمندان فرانسوی انجام داده‌اند این نکته ثابت شده است که خطر مرگ و میر در کسانی که سطح منیزیم خونشان بالاست 40 درصد کمتر از کسانی است که منیزیم خونشان پایین است. مردم به‌طور متوسط 353 میلی‌گرم مواد معدنی در روز مصرف می‌کنند درحالی‌که مصرف 420 میلی‌گرم از مواد معدنی، حداقل مصرف توصیه شده آن در روز است.

بهتر است تمام تخمه کدو تنبل را بخورید، هم پوست و هم دانه آن را. پوست تخمه کدو تنبل مقدار زیادی فیبر دارد که برای بدن بسیار مفید است. هر عدد تخمه کدو تنبل بوداده، 150 میلی‌گرم منیزیم دارد بنابراین می‌توانید این ماده مغذی را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و به وسیله آن 420 میلی‌گرم نیاز روزانه بدن‌تان به منیزیم را برطرف کنید. شما می‌توانید این محصول را از خواروبارفروشی‌ها، آجیل‌فروشی‌ها یا قسمت خشکبار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنید. جای آن هم بین بادام، تخمه آفتابگردان، پسته شامی یا این قبیل خوراکی‌هاست.

به ادامه مطلب توجه كنید...

«من از پیاز بدم می‌آید.»، «اسم گوجه‌فرنگی را جلوی من نیاور.»، «سیر! اصلا حرفش را نزن که بو می‌دهد.»، «قیافه فلفل را که می‌بینم حالت تهوع می‌گیرم». تمام اینها جمله‌هایی است که شما، فرزند یا همسرتان ممکن است بارها تکرار کرده باشید. اما هیچ می‌دانید که همین عادات بد غذایی موجب شده که خیلی از مواد غذایی مغذی و مفید را به مرور زمان فراموش کرده و از فهرست خریدتان حذف کرده باشید؟ می‌دانید که با حذف این مواد غذایی از سبد خریدتان چه خطراتی در کمین شماست؟ بهتر است تصمیم خود را بگیرید و سعی کنید از همین امروز شیوه غذا خوردن‌تان را تغییر دهید...

بهترین راه تامین منیزیم بیشتر برای بدن، خوردن تخمه کدو تنبل است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بالا بودن منیزیم در بدن چه فایده‌ای دارد؟ براساس نتایج تحقیقاتی که به تازگی دانشمندان فرانسوی انجام داده‌اند این نکته ثابت شده است که خطر مرگ و میر در کسانی که سطح منیزیم خونشان بالاست 40 درصد کمتر از کسانی است که منیزیم خونشان پایین است. مردم به‌طور متوسط 353 میلی‌گرم مواد معدنی در روز مصرف می‌کنند درحالی‌که مصرف 420 میلی‌گرم از مواد معدنی، حداقل مصرف توصیه شده آن در روز است.

بهتر است تمام تخمه کدو تنبل را بخورید، هم پوست و هم دانه آن را. پوست تخمه کدو تنبل مقدار زیادی فیبر دارد که برای بدن بسیار مفید است. هر عدد تخمه کدو تنبل بوداده، 150 میلی‌گرم منیزیم دارد بنابراین می‌توانید این ماده مغذی را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید و به وسیله آن 420 میلی‌گرم نیاز روزانه بدن‌تان به منیزیم را برطرف کنید. شما می‌توانید این محصول را از خواروبارفروشی‌ها، آجیل‌فروشی‌ها یا قسمت خشکبار فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنید. جای آن هم بین بادام، تخمه آفتابگردان، پسته شامی یا این قبیل خوراکی‌هاست.


براساس نتایج تحقیقاتی که محققان دانشگاه تافتس آن را انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که زغال‌اخته یکی از بالاترین رتبه‌های ORAC (یک روش اندازه‌گیری قدرت آنتی‌اکسیدانی) را نسبت به سایر میوه‌ها دارد. بر روی این خوردنی ترش و شیرین و خوش‌مزه از گذشته تا به حال آزمایش‌ها و مطالعات فراوانی انجام شده است و به تازگی دانشمندان دریافته‌اند که قندی که به‌وسیله زغال‌اخته ساخته می‌شود، مقاومت به انسولین را که یک عامل خطرساز در بیماری دیابت است کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید این میوه را به صورت خشک یا تازه با ماست مخلوط کنید و همراه غذا آن را بخورید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید به تنهایی از خوردن آن لذت ببرید. می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت خشک و از میوه فروشی‌ها به صورت تازه خریداری نمایید.


دانشمندان دریافته‌اند کسانی که به مدت یک سال فقط حدود 60 گرم آب انار بنوشند، خطر بالا رفتن فشارخون‌شان را تا 21 درصد پایین می‌آورند و موجب باز شدن عروق خونی و بهبود جریان خون در قلب‌شان می‌شوند. همچنین مصرف بیشتر آب انار، یعنی چیزی حدود 120 گرم در روز، 50 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می‌کند.

سعی کنید آب انار را به طور 100 درصد خالص و طبیعی بنوشید و هنگام مصرف به آن شکر اضافه نکنید. آب انار بسیار مقوی است و خوردن یک لیوان کوچک از آن برای تامین نیاز بدنتان کافی است.

براساس تحقیقاتی که محققان دانشگاه تگزاس در سن‌آنتونیو انجام داده‌اند دریافته‌اند که شبدر از این لحاظ برای سلامت قلب بسیار مفید است که در بین دیگر سبزی‌ها و گیاهان بالاترین سطح چربی امگا-3 را دارد. همچنین دانشمندان گزارش داده‌اند که این گیاه 10 تا 20 برابر بیشتر از سایر سبزی‌ها و میوه‌ها ملاتونین (آنتی‌اکسیدانی برای جلوگیری از سرطان) دارد.

همراه با سالاد. شما می‌توانید آن را با کاهو مخلوط کنید یا به تنهایی برای تهیه سالاد از آن استفاده کنید. شبدر دارای ساقه‌ها و برگ‌هایی ترد و تازه و آب‌دار است که مزه‌ای شبیه لیموترش دارد و می‌توان مانند کاهو و هویج، آن را جوید. این محصول را می‌توانید از سبزی‌فروشی‌های محل‌تان یا فروشگاه‌های مواد خوراکی تهیه کنید.


دارچین می‌تواند در تنظیم و کنترل قندخون به شما کمک کند و از این طریق احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را در شما کاهش دهد. در حقیقت برخی محققان ادعا کرده‌اند کسانی که دیابت نوع دو داشته‌اند و یک گرم دارچین در روز، طی شش هفته مصرف کرده‌اند (حدود یک چهارم قاشق چای‌خوری در روز) نه تنها قندخون‌شان پایین آمده است بلکه تری‌گلیسیرید و LDL یا همان چربی بد خونشان نیز به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

لازم نیست که به خاطر پیدا کردن ادویه‌ای برای طعم‌دار و خوش‌مزه کردن غذا یا نوشیدنی‌هایتان ساعت‌ها وقت خود را در فروشگاه‌های مواد غذایی هدر دهید. برای یک‌بار هم که شده به چای، قهوه، انواع خورشت‌ها یا سوپتان مقداری دارچین اضافه کنید و مطمئن باشید که دیگر حاضر نخواهید شد طعم بی‌نظیر آن را با هیچ ادویه یا چاشنی دیگری عوض کنید.


ک فنجان کلم خرد شده تنها 22 واحد کالری دارد و همین امر ارزش غذایی آن را دو چندان می‌کند. مصرف این ماده مغذی به علت دارا بودن سولفور برای کاهش امکان ابتلا به سرطان بسیار مفید است چون بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه استفورد، مقدار سولفور موجود در کلم از سایر گیاهان بیشتر است.

می‌توانید کلم‌پیچ را به عنوان یک طعم‌دهنده مغذی و خوش‌مزه به ساندویچ‌تان اضافه کنید یا خرد شده آن را روی سالاد کاهو بریزید. همچنین می‌توانید با ترکیبی از کلم سفید، کلم بنفش، کشمش و سس مایونز یک سالاد یا حتی میان وعده بسیار خوش‌مزه برای خودتان تهیه کنید.


آلوخشکه دارای مقدار زیادی اسید کلروژنیک و نئوکلروژنیک است که به طور کلی برای مبارزه علیه «رادیکال‌های آزاد بدن» بسیار مفید است. این رادیکال‌های آزاد، سبب آسیب رسیدن به سلول‌ها شده و احتمال ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها را در افراد افزایش می‌دهند.

این خوراکی ترش مزه می‌تواند اشتهای شما را باز کند. یک تکه از آلو خشکه را کنار لپتان بگذارید و اجازه دهید آرام‌آرام آب شود. شما می‌توانید آلوخشکه را به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شود، سپس بنا بر ذایقه خود نمک یا شکر به آن بیفزایید تا خوش‌مزه‌تر شود. البته اگر می‌خواهید بیشتر از خواص این خوراکی خوش‌مزه بهره‌مند شوید، بهتر است همان مقدار کم نمک یا شکر را هم به آن اضافه نکنید.


نصف فنجان کاهوفرنگی پخته شده مقدار زیادی لوتئین دارد. بر اساس تحقیقاتی که محققان هاروارد انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف این نوع از سبزی موجب محافظت از شبکیه چشم در دوران سالمندی می‌شود بنابراین هر چه میزان لوتئین مصرفی شما بیشتر باشد شما بهتر می‌توانید از بخش‌های درونی چشمتان محافظت کنید.

کاهوفرنگی را می‌توان با مرغ یا گوشت کبابی یا سرخ شده یا حتی همراه با ماهی سرخ کرده مصرف کرد. آن را خوب بشویید و خشک کنید و سپس برگ‌ها و ساقه آن را به قطعات کوچک خرد کنید. حالا مقداری روغن زیتون را درون ماهی‌تابه‌ای بریزید و پس از اینکه کمی گرم شد دو حبه سیر خرد شده را در آن تفت دهید و پس از کمی تفت دادن، ساقه و برگ‌های کاهو فرنگی‌تان را به آن بیفزایید و به مدت پنج تا هفت دقیقه آنها را روی شعله بگذارید تا برگ‌ها کاملا نرم و ساقه‌ها ترد شوند. حالا با مقداری نمک و فلفل این پیش غذای خوش‌مزه را طعم‌دار کنید.


شاید بتوان چغندر را اسفناج قرمز تصور کرد! این سبزی سرشار از فولات و بتائین است که این دو ماده مغذی با یاری هم به پایین آوردن سطح هموسیستئین خونتان کمک می‌کند و جلوی یک بیماری التهابی را که می‌تواند به شریان‌های خونی آسیب برساند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی را در شما افزایش دهد می‌گیرد. به علاوه ماده رنگی‌ای که سبب رنگ‌دار شدن چغندر می‌شود، در بهبود و جلوگیری از پیشرفت‌ سرطان در موش‌های آزمایشگاهی موثر بوده است.

بهتر است چغندر را به صورت تازه و خام مصرف کنید. بسیاری از مردم دوست دارند چغندر را بپزند و خوردن لبو را به چغندر خام ترجیح می‌دهند اما خوب است بدانید که گرم کردن این سبزی موجب از دست دادن مقداری از آنتی‌اکسیدانش می‌شود. می‌توان چغندر را به صورت حلقه‌حلقه یا رنده شده روی سالاد ریخت. همچنین خوردن چغندری که در پودر سیر و آب‌لیمو و روغن زیتون غلتانده شده، بسیار لذت‌بخش است. امتحانش ضرر ندارد.


شما می‌توانید ساقه و برگ‌های چغندر را که حاوی ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدن هستند را هم بخورید. خیلی راحت ساقه و برگ را، درست از جایی که برگ‌ها روییده‌اند از تنه جدا کنید و آنها را کاملا بشویید. حالا چغندر آماده است تا به سالاد شما رنگ و لعابی زیبا دهد و اما ساقه و برگ‌ها، می‌توانید برگ‌های چغندر را با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا مقداری نرم شوند. حالا کمی نمک، فلفل، آب لیمو و مقداری پودر سیر یا سیر تازه رنده شده به آن اضافه کنید و در صورت تمایل مقداری هم پنیر پارمزان روی آن بریزید و برای زیباتر نشان دادن غذای اصلی‌تان روی میز، این ترکیب را کنار مرغ، ماهی یا استیک گوشت‌تان به عنوان تزیین بچینید البته می‌توانید به عنوان پیش غذا یا یک میان وعده خوب هم این غذا را درست کنید.


طبقه بندی ها : بهداشت و سلامتی,
نوشته شده در جمعه 22 آذر 1387 ساعت 01:54 ب.ظ
»» قصر جنیفر لوپز به قیمت 20 میلیارد تومان + عکس»» عکسهای بازیگران ایرانی با همسرانشان»» باغبانی عمودی ( استفاده از گیاهان در معماری )»» عشق بعد از ازدواج آغاز می شود یا قبل از آن؟»» سمند ایران خودرو!»» دوقلو های ریکی مارتین»» دستگیری مرد شیاد با 11 همسر»» نه عامل زود پیر شدن»» تصاویر ریز ترین مجسمه های جهان»» 12مرداد:بروز برخی نا آرامی ها در تهران ساعاتی پس از مراسم تنفیذ احمدی نژاد، رادیو فردا»» طراح لوگوی گوگل کیست؟»» همه چیز درباره آنفلوانزای خوكی/ چگونه مبتلا نشویم؟»» چه خبر از بزرگراه های ژاپـن ؟»» گلچینی از بهترین آهنگهای محــرم »» تصاویری از شوهران انجلینا جولی»» عکس هایی از کشور تایلند»» خبرنگار عراقی با دو لنگه کفشش از بوش پذیرایی کرد»» ماشینی از جنس نقره ! »» عکس های جالب از فرو کردن چاقو در بدن و دهان »» عکس های جدید نیوشا ضیغمی»» در چه رفتار هایی دنبال عشق واقعی باشیم؟»» تصاویری از شنا در استخر شیطان!»» انفجار باتری سونی اریکسون در دستهای دانش آموز سوئدی»» عکس های بی نظیر از رنگین کمان »» عکسهایی از زندگی یك زوج جوان با 17 فرزند دختر و پسر »» 9 غذای مغذی که کمترمی‌خوریم»» عکس پژو ۹۰۸»» این شما و این هم Nokia N97

» لیست کامل مطالب ارسالی


صفحه
» بازدید های امروز :
» بازدید های دیروز :
» بازدید های این ماه :
» بازدید های ماه قبل :
» کل بازدید ها :
» تعداد کل مطالب :